У вівторок, 12 листопада, на черговому пленарному засіданні Верховна Рада ухвалила законопроект №2172 щодо ринкового нагляду у першому читанні. Про це повідомила на своїй сторінці у Facebook народний депутат Роксолана Підласа.
«Це потужний інструмент для захисту українського виробника та споживача.
Сьогодні інспектори замість того, щоб перевіряти і запобігати порушенням, займаються покаранням і здирництвом. А продавці дійсно небезпечних товарів відбуваються мізерними штрафами чи хабарями. Страждає доброчесний виробник, страждає споживач», — зазначає Підласа.
Метою законопроекту є захист українського виробника від контрабанди та фальсифікату — неякісних, а подекуди й небезпечних товарів, які є скрізь, наголошує нардеп.
«Нові принципи ринкового нагляду змусять інспекторів перевіряти не бізнес, а небезпечну продукцію. Його завдання — не кошмарити підприємця, а усунути небезпеку», — запевнила Підласа.
Коротко про принципи законопроекту №2172:
- Скасовуємо штрафи за формальні порушення. Інспектор в першу чергу має надати рекомендації про усунення порушень, і лише за повторне порушення штрафувати.
- Встановлюємо чіткі «червоні лінії» для перевіряльників. Забороняємо виймати будь-які документи на підприємстві, окрім тих, що стосуються перевірки та необхідні для встановлення постачальника.
- Захищаємо маленький бізнес: відповідальність за небезпечну продукцію несе імпортер або виробник, а не торговець.
- Скасовуємо безкінечні «поєднані» перевірки, коли інспектор міг тримати підприємця в підвішеному стані місяцями. Обмежуємо максимальні строки перевірок.
- Посилюємо відповідальність за недопущення на перевірку. Сьогодні порушнику, який торгує контрабандою та фальсифікатом, легше заплатити 340 грн штрафу, ніж нести відповідальність. Це породжує беззаконня.
- Нарешті, усуваємо дублювання контролю різними органами за одним і тим же видом продукції.
«Ми маємо захищати чесного українського виробника, так саме як і споживача», — наголошує депутат.
Нагадаємо, що «Судово-юридична газета» повідомляла, що Держпродспоживслужба перевіряє виключно те, на що поскаржився споживач.
Крім того, ми писали, як діяти у разі отруєння в закладі громадського харчування.