Автоцивілка по євростандартам: новий законопроект

16:40, 1 апреля 2019
До ВР внесено законопроект, що зобов’яже страхові компанії платити більше та швидше.
Автоцивілка по євростандартам: новий законопроект
Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Facebook и Telegram.

29 березня за ініціативи групи народних депутатів було подано на розгляд до Верховної Ради проект закону №10196 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

У пояснювальній записці до проекту зазначено, що метою його прийняття є обов'язкове страхування відповідальності власників наземних транспортних засобів, приведення захисту потерпілих у ДТП до вимог законодавства Європейського Союзу шляхом поступового збільшення страхових сум, вдосконалення системи відшкодування збитків, завданих потерпілим, більш широкого запровадження електронних технологій при укладенні договорів, удосконалення державного нагляду за дотриманням страховиками законодавства та МТСБУ при виконанні гарантійної та інформаційної функцій.

Серед основних тез нового законопроекту:

  • поетапно підвищити розміри страхових сум до рівня країн Європейського Союзу;
  • запровадити укладення договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів у електронній формі;
  • удосконалити порядок контролю за наявністю договору обов’язкового страхування, укладеного в електронній формі, передбачивши, що представники органів контролю матимуть право доступу до централізованої бази даних МТСБУ;
  • уточнити процедуру перевірки Державною прикордонною службою полісів цього виду страхування та сертифікатів «Зелена картка»;
  • запровадити систему прямого врегулювання страхових випадків, за якої страховик, який застрахував цивільно-правову відповідальність потерпілого, виконує обов'язки страховика, який застрахував цивільно-правову відповідальність особи, яка завдала шкоду;
  • удосконалити порядок врегулювання страхових випадків шляхом спрощення процедури повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду;
  • скоротити з 90 до 60 днів базовий строк, протягом якого страховик зобов’язаний прийняти рішення стосовно здійснення страхової виплати;
  • регламентувати порядок оцінювання розміру збитків потерпілого шляхом запровадження звіту про збитки;
  • привести розмір моральної шкоди у відповідність із судовою практикою. Пропонується підвищити її розмір до 25 мінімальних заробітних плат (80 тис. грн);
  • встановити пряму заборону страховим агентам продавати поліси страховиків, які втратили право здійснювати цей вид страхування;
  • підвищити відповідальність страховика за порушення строків виплати страхового відшкодування (регламентної виплати) з вини страховика особі, яка має право на отримання такого відшкодування;
  • уточнити перелік осіб, які мають право на отримання страхового відшкодування, та документів, що посвідчують таке право;
  • підвищити штрафи за відсутність чинного договору цього виду страхування через 2 роки після набрання законом чинності.

На думку авторів законопроекту, його прийняття забезпечить розвиток обов’язкового страхування авто відповідно до європейських стандартів, покращить процедуру відшкодування виплат потерпілим у ДТП та підвищить якість обслуговування та довіру до обов’язкового страхування.

Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» публікувала інформацію про розгляд у ВР законопроекту про штраф у 510 грн за непристебнутий пасок безпеки.

Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Главное за день
Сегодня день рождения празднуют
  • Наталія Сидор
    Наталія Сидор
    суддя Львівського окружного адміністративного суду