Депутати планують оптимізувати порядок внесення змін до кримінального законодавства

11:30, 31 октября 2019
Члени Комітету ВР обурені тим, що профільні законопроекти розглядаються непрофільними комітетами.
Депутати планують оптимізувати порядок внесення змін до кримінального законодавства
Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Facebook и Telegram.

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді прийняти за основу законопроект №2256 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури внесення змін».

Проектом Закону передбачається внести зміни до статті 3 Кримінального кодексу України, статті 1 Кримінального процесуального кодексів України та до статті 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (доповнити їх новими частинами), спрямовані на упорядкування процедури внесення змін до цих законодавчих актів. Власне пропонується зазначити, що зміни до цих законодавчих актів можуть вноситися виключно законами:

- про внесення змін до законодавства України про кримінальну відповідальність;

- про внесення змін до кримінального процесуального законодавства України;

- про внесення змін до законодавства України про адміністративні правопорушення.

З якою метою такий законопроект внесений? Депутати сподіваються, що такі зміни нададуть можливість виключно Комітету з питань правоохоронної діяльності очолити підготовку та опрацювання проектів законів, що стосуються внесення змін до вищезазначених актів.

Проблема полягає у наступному.

Постановою Верховної Ради України від 29 серпня 2019 року №19-IX «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» до предмету відання Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності віднесено кримінальне законодавство, кримінальне процесуальне законодавство та законодавство про адміністративні правопорушення.

Тобто до предмету відання Комітету з питань правоохоронної діяльності відносяться всі проекти законів, які містять в собі положення щодо внесення змін до КК, КПК України та КУпАП.

Разом з тим на розгляд Верховної Ради України неодноразово вносились проекти законів, які поряд роботою над змінами до КК, КПК України та КУпАП містять положення про внесення змін до інших законів чи кодексів. Як наслідок — головним комітетом з їх підготовки та розгляду, замість Комітету з питань правоохоронної діяльності, може бути визначений будь-який інший комітет.

На думку членів «правоохоронного» Комітету, така практика призводить до того, що пропозиції, які вносяться до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення, не завжди є корисними та необхідними. Адже зміни такого рівня відрізняються від змін, що пропонуються до інших законодавчих актів.

Члени Комітету нарікають, що тільки за місяць роботи парламенту IX нового скликання вже зареєстровано понад 80 законопроектів, які пропонують зміни до профільного законодавства Комітету з питань правоохоронної діяльності. Такий підхід, коли через непрофільний Комітет вносяться системні зміни до кримінального, кримінального процесуального чи адміністративного законодавства, може повторити ситуацію, подібну до так званих «правок Лозового», які фактично призвели до колапсу в роботі органів кримінальної юстиції та створили величезні проблеми для всього суспільства.

 Раніше розповідалось, які існують законні підстави для переривання небажаної вагітності.

 

Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Главное за день
Сегодня день рождения празднуют
  • Інна Богатих
    Інна Богатих
    заступник Міністра юстиції України
  • Ганна Самойлюк
    Ганна Самойлюк
    суддя Одеського окружного адміністративного суду
  • Ольга Шевчук
    Ольга Шевчук
    суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду