Мінінфраструктури пропонує залучити 5 млрд грн кредитів на будівництво доріг у 2020 році

15:24, 18 ноября 2020
Урядовці не пояснюють, навіщо їм стільки коштів за місяць до Нового року, коли у запасі є ще 11 млрд гривень.
Мінінфраструктури пропонує залучити 5 млрд грн кредитів на будівництво доріг у 2020 році
Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Facebook и Telegram.

Понад 30 млрд грн, закладених до Фонду боротьби з COVID-19 на будівництво доріг та мостів, свого часу викликали багато невдоволення серед населення та опозиції. Адже це було і є найбільшою статтею видатків, які мають бути спрямовані на боротьбу з коронавірусом. Що у країні, яка економічно не переживе ще одного локдауну, виглядає щонайменше дивно.

З того моменту дорожникам довелося трохи зменшити свої апетити – видатки з ковідного фонду на дороги зменшилися на 4,5 мільярди. Втім, Міністерство інфраструктури вважає, що частину фінансування, яку забрали, необхідно невідкладно повернути. У зв’язку з цим Владислав Криклій виносить на розгляд Кабінет Міністрів відповідний проект Постанови КМУ.

Пояснювальна записка, як не дивно, не містить жодних пояснень необхідності залучення нових коштів для потреб Укравтодору. Натомість у документі лише визначені законодавчі підставі для проведення запозичення. Виходячи з цього, можна дійти висновку, що пояснення необхідно трактувати як «тому що можемо».

Отже, Міністерство інфраструктури пропонує уряду схвалити залучення під державні гарантії 5 мільярдів гривень. Строк запозичення – 15 років. Кошти будуть спрямовані винятково на будівництво і ремонт доріг у 2020 році. Запозичені кошти планують розподілити за такими категоріями:

  • Будівництво та реконструкція автомобільних доріг – 1,04 млрд грн;
  • Капітальний ремонт автомобільних доріг – 186 млн грн;
  • Поточний середній ремонт автомобільних доріг – 3,77 млрд грн.

При цьому варто звернути увагу на те, що станом на середину листопада, у Фонді боротьби з COVID-19 залишається понад третина закладених коштів на дороги – це ще майже 11 мільярдів гривень. Тобто 2/3 передбачених коштів дорожники використовували понад пів року. У зв’язку з цим виникає питання про те, наскільки необхідним кроком є залучення ще 5 мільярдів гривень на будівництво доріг у 2020 році за місяць до його завершення?

Можливо, в уряді готуються до суттєвого погіршення епідеміологічної ситуації і подальшого перерозподілу «дорожніх» видатків з Фонду боротьби з COVID-19 на справді профільні напрямки. З іншого боку, не можна виключати, що такі пропозиції міністерства підтверджують справедливість звинувачень Ігора Уманського про розкрадання 40% дорожнього бюджету, через що для закінчення чи навіть продовження «Великого будівництва» потрібні додаткові гроші.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що накопичувальну пенсійну систему можуть запустити вже у 2021 році.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій

Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Ростислав Шурма объяснил, отменят ли в Украине оборот наличных денег и что для этого нужно
Главное за день
Сегодня день рождения празднуют
  • Світлана Хома
    Світлана Хома
    суддя Господарського суду Тернопільської області