Комітет Верховної Ради з питань бюджету ввечері 14 грудня надав свій Висновок стосовно проекту Закону про Державний бюджет України на 2021 рік № 4000, який сьогодні планує проголосувати парламент у другому читанні та в цілому.
Зокрема, порівняно з редакцією, яка була ухвалена у першому читанні, зменшено видатки за загальним фондом:
трансферт Пенсійного фонду (код 2506080) зменшено на 8,5 млрд грн.
«Згідно з пояснювальною запискою до доопрацьованого законопроекту, таке зменшення пов’язано з уточненням прогнозного розрахунку надходжень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Однак ця пропозиція Уряду вбачається недостатньо аргументованою, зважаючи що порівняно з 2019 р. фінансовий стан Пенсійного фонду у п.р. значно погіршився та продовжує збільшуватися його залежність від ресурсів державного бюджету та позик за рахунок ЄКР (заборгованість Пенсійного фонду перед бюджетом за надання позик на покриття тимчасових касових розривів з ЄКР на 01.12.2020 р. становила 66,6 млрд грн і з початку п.р. зросла на 17,5 млрд грн), а відтак у 2021 р. ймовірно виникне необхідність збільшувати видатки державного бюджету для Пенсійного фонду», - зазначає Комітет;
державний фонд регіонального розвитку (код 2761070) – на 4,86 млрд грн (передбачено у сумі 4,5 млрд грн), а згідно з пп. 1.13.27 п. 1.13 ч. 1 Бюджетних висновків пропонувалося зменшити на 3,18 млрд грн (тобто на 1,68 млн грн менше);
трансферти місцевим бюджетам, а саме: освітню субвенцію (код 2211190) – на 2859,58 млн грн; додаткову дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я (код 3511060) – на 2 млрд грн; субвенцію на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг (код 2911050) – на 258,8 млн грн;
обслуговування державного боргу (код 3511350) – на 1793,35 млн грн;
електронне урядування (код 2901030) – на 615,15 млн грн;
фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти (код 2201140) – на 500 млн грн;
керівництво та управління у сфері митної політики (код 3506010) – на 500 млн грн;
керівництво та управління у сфері економічної безпеки (код 6491010) – на 416,6 млн грн;
керівництво та управління у сфері геодезії, картографії та кадастру (код 1202010) – на 200 млн грн;
заходи з реорганізації Державної фіскальної служби (код 3503010) – на 200 млн грн;
заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою (код 3504040) – на 200 млн грн;
фінансову підтримку національних театрів (код 3801110) – на 155,46 млн грн;
розкриття туристичного потенціалу (код 3804020) – на 100 млн грн;
здійснення заходів у сфері захисту національного інформаційного простору (код 3801030) – на 50 млн грн;
видатки в частині витрат на оплату праці у бюджетній сфері (крім державного управління) за багатьма бюджетними програмами головних розпорядників коштів державного бюджету у зв’язку з ініціативою Уряду у доопрацьованому законопроекті відтермінувати підвищення мінімальної зарплати у розмірі 6500 грн з 1 липня на 1 грудня 2021 року.
«Переважна більшість зазначених зменшень видатків не передбачена у Бюджетних висновках, а ініційована Урядом, однак у супровідних матеріалах до доопрацьованого законопроекту не наведено відповідних обґрунтувань і розрахунків», - підкреслив бюджетний Комітет парламенту.
Разом з тим заплановано збільшення видатків на:
- здійснення прокурорської діяльності, підготовку та підвищення кваліфікації працівників органів прокуратури (код 0901010) – збільшено за загальним фондом на 2034,4 млн грн /у зв’язку із збільшенням порівняно з проектом, поданим на І читання, розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури/;
- фонд розвитку закладів загальнодержавного значення (код 3801340) у сфері культури – збільшено на 1 млрд грн (у т.ч. за загальним фондом виключено 1 млрд грн, за спеціальним фондом /за рахунок плати за ліцензії на проведення азартних ігор і лотерей/ передбачено 2 млрд грн);
- функціонування закордонних дипломатичних установ України та розширення мережі власності України для потреб цих установ (код 1401030) – збільшено за загальним фондом на 500 млн грн;
- будівництво об’єктів загальнодержавного значення у сфері культури (код 3801280) – збільшено за загальним фондом на 170 млн грн;
- здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України (код 0111010) – збільшено за загальним фондом на 137,8 млн грн;
- керівництво та управління у сфері державного майна (код 6611010) – збільшено за загальним фондом на 136,86 млн грн;
- створення центрів креативної економіки (код 2751510) – передбачено за загальним фондом у сумі 110,17 млн грн;
- обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України (код 0111020) – збільшено за загальним фондом на 109,3 млн грн;
- забезпечення житлом вчених Національної академії наук (код 6541270) – передбачено за загальним фондом у сумі 60 млн грн;
- керівництво та управління у сфері регулювання азартних ігор та лотерей (код 0418010) – збільшено за загальним фондом на 59,87 млн грн /нова пропозиція Уряду/;
- керівництво та управління у сфері контролю за виконанням державного бюджету (код 6511010) – збільшено за загальним фондом на 50 млн грн;
- керівництво та управління здійсненням контролю у сфері телебачення і радіомовлення (код 6441010) – збільшено за загальним фондом на 38,4 млн грн /нова пропозиція Уряду/;
- керівництво та управління у сфері запобігання корупції (код 6331010) – збільшено за загальним фондом на 38,27 млн грн /нова пропозиція Уряду/;
- керівництво та управління у сфері цифрової трансформації (код 2901010) – збільшено за загальним фондом на 24 млн грн /нова пропозиція Уряду/ тощо.
Також виділяються кошти на реконструкцію «Феофанії».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.