Міністерство у справах ветеранів на своєму сайті опублікувало проект Постанови КМУ, яка передбачає створення в Україні чергового державного фонду – Українського ветеранського фонду. Фонд буде бюджетною установою, підпорядкованою міністерству, що буде займатися проектами з підтримки ветеранів та членів їх сімей. Розташовуватися Фонд буде у місті Києві. Крім коштів державного бюджету, діяльність Фонду буде фінансуватися за рахунок добровільних і благодійних внесків, цільових грантів та інших надходжень з України та з-за кордону.
Основними напрямками діяльності цієї установи будуть наступні задачі:
- сприяння та створення умов для реалізації профільних проектів;
- експертний відбір, фінансування, моніторинг та контроль за процесом реалізації проектів;
- надання грантів ветеранам та членам їх сімей;
- надання інституційної підтримки громадським об’єднанням ветеранів;
- стимулювання розроблення інноваційних проектів та сприяння цифровому розвитку;
- підтримка реалізації міжнародних проектів та проектів міжнародного співробітництва;
- співпраця з українськими та іноземними фізичними та юридичними особами приватної та державної форми власності.
Керуватимуть Фондом Наглядова рада і Дирекція. Наглядова рада, яка є вищим керівним органом Фонду, здійснюватиме «стратегічне» управління – у тому числі, контролюватиме Дирекцію. До Наглядової ради входитиме до 9 осіб: трьох буде призначати Мінветеранів, трьох – міжнародні донори, ще трьох обиратимуть з-поміж представників громадських об’єднань ветеранів шляхом голосування в Інтернеті. При цьому кандидати від донорів та ГО входять до складу Наглядової ради «за згодою», тобто рада може функціонувати навіть за наявності в її складі лише трьох представників, призначених міністерством.
Саме Наглядова рада буде затверджувати стратегію діяльності Фонду, проекти, які буде протягом року реалізовувати Фонд, призначати, звільняти та притягати до дисциплінарної відповідальності Виконавчого директора Фонду та виконувати інші завдання. Члени Наглядової ради виконуватимуть свої обов’язки на громадських засадах, тобто космічних зарплат (а точніше – будь-яких зарплат) за це не отримуватимуть.
Дирекція, у свою чергу, складатиметься Виконавчого директора та членів Дирекції, контракт з якими буде укладати Виконавчий директор. Про членів Дирекції, крім визначених завдань Дирекції, незрозуміло майже нічого: у Положенні про Фонд не визначено ані кількість членів Дирекції, ані їхній статус (крім того, що на них поширюються норми щодо фінансового контролю, встановлені Законом України «Про запобігання корупції»), ані вимоги до кандидатів на таку посаду.
Крім керівних органів у Фонду будуть також працівники згідно зі штатним розписом, затвердженим Мінветеранів. Зокрема, Фонд у межах цього розпису зможе відкривати представництва у регіонах. Також у Фонді функціонуватимуть експертні ради, які будуть займатися відбором проектів для фінансування з бюджету Фонду. Діяльність експертних рад та особливості призначення до них експертів буде визначатися положенням, що буде затверджуватися Наглядовою радою за поданням Дирекції.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Мінсоцполітики пропонує давати малозабезпеченим грошову допомогу для відкриття бізнесу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.