16-го лютого Комітет з питань цифрової трансформації розглядатиме проект закону № 6502 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів України щодо впровадження обліку штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху».
Метою законопроекту є впровадження системи штрафних балів за допущені водієм порушення правил дорожнього руху, за вчинення яких його притягнуто до адміністративної відповідальності.
«Систематичне допущення водієм порушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху буде призводити до тимчасового зупинення дії посвідчення водія та, як наслідок, необхідності здачі теоретичного іспиту на знання правил дорожнього руху та практичного іспиту на володіння навичками водіння», - йдеться у пояснювальній записці.
Проте Головне науково-експертне управління зазначає, що деякі пропозиції цього проекту закону викликають сумніви.
Наприклад, проектом передбачається, що штрафні бали не нараховуються за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.
«Враховуючи, що саме в автоматичному режимі наразі фіксується перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, а це правопорушення посідає в Україні друге місце серед усіх причин аварій на дорогах, виглядає нелогічним звільнення водіїв, порушення якими правил дорожнього руху зафіксовано за допомогою технічних», - йдеться у висновку.
Також у ГНЕУ викликало сумніви позиція законопроекту з приводу нарахування штрафних балів виключно водіям транспортних засобів, які отримали в установленому законом порядку національне посвідчення водія України на право керування транспортними засобами (ч. 3 нової ст. 15-1 Закону).
«Адже особи із посвідченням водія, що були видані з використанням зразка бланка, затвердженого органом виконавчої влади Союзу Радянських Соціалістичних Республік, і не виявили бажання для їх заміни, також мають право керування транспортним засобом на території», - вказано у документі.
Також посвідчення водія, що належить особі, яка переїжджає на постійне місце проживання в Україну, є дійсним на території України протягом 60 днів з дати видачі органами та підрозділами Державної міграційної служби України документів на постійне проживання в Україні і тільки після цього підлягає заміні.
Однак протягом цих 60 днів особа також може вчиняти правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху і має отримувати за це штрафні бали.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що у ГНЕУ ВР нагадали, що обмеження прав і свобод людини підзаконним актом суперечить Конституції.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.