Міністерство юстиції України оприлюднило детальну інструкцію щодо повторного отримання свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану – зокрема про народження, шлюб, зміну імені чи смерть – у разі втрати, пошкодження або знищення оригіналів документів.
Відповідно до статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», дублікати свідоцтв можна отримати у відділах ДРАЦС, дипломатичних представництвах або консульських установах України на підставі відповідного актового запису.
Хто може подати заяву:
- особа, щодо якої складено актовий запис;
- її батьки, усиновлювачі, опікуни чи піклувальники;
- представники медичних, освітніх закладів, де перебуває дитина;
- органи опіки та піклування;
- повнолітні родичі (брат, сестра, баба, дід, тітка, дядько), мачуха, вітчим;
- представники за довіреністю чи адвокати.
У разі повторного отримання свідоцтва про смерть, з відповідною заявою можуть звертатися близькі родичі померлого або органи опіки.
Куди звертатися:
- До будь-якого відділу ДРАЦС на підконтрольній Україні території – незалежно від місця реєстрації події.
- У Центр надання адмінпослуг (ЦНАП).
- Через портал «Дія» (необхідна авторизація та електронний підпис).
- До українських дипломатичних установ за кордоном.
Вартість та документи:
За повторну видачу стягується держмито у розмірі 0,51 грн. Також можуть надаватися платні послуги згідно з затвердженим Кабміном переліком.
При зверненні потрібно пред’явити паспорт (або відповідний документ особи без громадянства).
Отримати документ можна:
- особисто у відділі ДРАЦС;
- поштою (відділення або кур’єр Укрпошти);
- через консульство, якщо заявник за кордоном.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.