Міністерство інфраструктури планує затвердити типовий довгостроковий договір (до 7 років згідно з законом «про автомобільні дороги) на утримання автодомобільних доріг загального користування, який передбачає передачу функції утримання доріг приватним компаніям за фінансову винагороду, а також контроль якості їх роботи, а також штрафні санкції за неякісні дороги. Відповідний проєкт наказу «Про затвердження Типової форми договору (контракту) про утримання автомобільних доріг загального користування» з метою реалізації положень статті 6 Закону України «Про автомобільні дороги» подав Укравтодор на погодження до Державної регуляторної служби.
Як зазначається у пояснювальній записці до проєкту виконавець договору при наданні послуг та виконанні робіт з утримання автомобільних доріг має право незалежно від замовника(Укравтодор, місцева влада) буде вирішувати які роботи проводити, як їх проводити, де і коли. Фінансування доріг, згідно з проєктом буде здійснюватися коштом державного бюджету. Замовник контролює наявність дефектів елементів складових дороги та фактичний час, витрачений на їх усунення, а також якість надання послуг та виконання робіт.
Виконавець отримує оплату не за «вкладені ресурси» і/або фізичні об’єми робіт та послуг, які він виконує, а за досягнення та підтримку встановлених проєктом договору експлуатаційних рівнів обслуговування елементів складових автомобільних доріг. Проєктом договору визначається відповідальність підрядника за неналежну якість виконання робіт з утримання дороги. Зокрема, у випадку затримки строків виконання робіт з вини виконавця, він сплачує замовнику пеню в розмірі 0,1 відсотка вартості робіт, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7 відсотків вказаної вартості.
Водночас передбачається, що сторони не несуть відповідальності за невиконання зобов’язань, які передбачені договором внаслідок форс-мажору. Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідний сертифікат щодо форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий Торгово-промисловою палатою України або уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами.
На думку авторів наказу, його остаточне схвалення дозволить убезпечити дороги від передчасного руйнування.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», у Києві на початку липня завершили ремонт дороги на Володимирському узвозі.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.
Автор: Ярослав Конощук