У Законі про бюджет на 2024 встановили особливі умови оплати праці для чиновників Верховної Ради, НАЗК і НАБУ

07:58, 29 листопада 2023
Для чиновників апарату Верховної Ради на 2024 рік передбачили, що їм не треба проводити класифікацію посад, фонд оплати їх праці має бути не меншим, ніж у 2023 році, а керівники зможуть встановлювати стимулюючі виплати.
У Законі про бюджет на 2024 встановили особливі умови оплати праці для чиновників Верховної Ради, НАЗК і НАБУ
Слідкуйте за найактуальнішими новинами в наших групах Facebook та Telegram.

Як раніше писала «Судово-юридична газета», Президент Володимир Зеленський підписав Закон про Державний бюджет на 2024 рік (законопроект 10000).

Він встановлює нові умови оплати праці для державних службовців. Однак – не для всіх.

Так, встановлено, що у 2024 році оплата праці державних службовців здійснюється на основі класифікації посад. Фактично держоргани повинні будуть якнайшвидше провести класифікацію посад. Для тих же держорганів, які її не проведуть, будуть більш жорсткі правила. Тобто, оплата праці чиновників буде залежати від того, чи здійснять там цю класифікацію.

Втім, депутати передбачили виключення.

Так, класифікацію посад не повинні проводити органи, визначені пунктами 20-22 Прикінцевих положень, а саме: Апарат Верховної Ради України, НАЗК, НАБУ і ДБР, Міністерство оборони, Міністерство внутрішніх справ, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), АМКУ, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Керівники державної служби в цих органах, на відміну від інших, у межах економії фонду оплати праці зможуть встановлювати державним службовцям додаткові стимулюючі виплати. 

Крім того, на НАЗК, НАБУ і ДБР не поширюється норми про використання «замороженого» прожиткового мінімуму у 2102 грн при розрахунку посадових окладів.

Нагадаємо, такий «заморожений» прожитковий мінімум встановлений для суддів, працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових і митних органів.

Для прокурорів він взагалі становить 1600 грн (хоча Рада прокурорів заявила про порушення такими обмеженнями незалежності прокурорів).

Натомість визначено, що оплата праці, грошове забезпечення працівників НАБУ, ДБР, посадові оклади яких визначено у 3 розмірах до посадового окладу, встановленого КМУ для працівників, які займають відповідні посади в центральних органах виконавчої влади, здійснюється відповідно до умов, встановлених на 2023 рік.

Оплата праці працівників НАЗК, здійснюється відповідно до умов, встановлених на 2023 рік, з урахуванням прожиткового мінімуму в 3028 грн.

Оплата праці працівників Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, НКРЕКП, здійснюється відповідно до умов, встановлених на 2023 рік.

Оплата праці працівників Антимонопольного комітету здійснюється відповідно до Закону щодо вдосконалення законодавства про захист економічної конкуренції та діяльності АМКУ від 9 серпня 2023 року №3295–IX.

Оплата праці працівників Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) визначається спеціальним законом.

Умови оплати праці державних службовців, передбачені у пунктах 12–15 Прикінцевих положень (тобто, для усіх інших органів, які повинні провести класифікацію посад), не застосовуються при визначенні оплати праці державних службовців апарату органу законодавчої влади.

Оплата праці державних службовців Апарату Верховної Ради у 2024 році та до законодавчого врегулювання правового статусу парламентських державних службовців здійснюється відповідно до умов, встановлених на 2023 рік, із продовженням дії абзацу 8 пункту 14 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про державну службу».

Нагадаємо, що за цим абзацем 8 керівники державної служби у межах економії фонду оплати праці мають право встановлювати державним службовцям додаткові стимулюючі виплати відповідно до Положення про застосування стимулюючих виплат, що затверджується Кабінетом Міністрів України. 

При цьому, як визначено законом про бюджет, фонд оплати праці Апарату Верховної Ради встановлюється у розмірах, не менших, ніж передбачено на 2023 рік.

Як так вийшло

Положення, за якими нові правила для держслужбовців не будуть розповсюджуватися на Апарат Верховної Ради, додали лише до другого читання законопроекту про бюджет.

Справа у тому, що від Комітету з питань Регламенту надійшло звернення, де зауважено, що у доопрацьованому законопроекті «не враховано особливості правового статусу та діяльності апарату єдиного законодавчого органу» та «звернуто увагу на виникнення правової невизначеності». Перший віце-спікер Олександр Корнієнко надіслав до Комітету комплексну пропозицію стосовно уточнення Прикінцевих положень щодо оплати праці державних службовців державних органів, які не застосовуватимуть у 2024 році умови оплати праці на основі класифікації посад, та звернувся з проханням врахувати таку пропозицію.

У зверненні Олександр Корнієнко зазначив, що така пропозиція сформована на основі вищезгаданих пропозицій Регламентного комітету «з метою чіткості викладу правових норм та недопущення їхнього різного тлумачення при практичному застосуванні».

Зазначимо, що 9 листопада Верховна Рада також прийняла постанову 10222, відповідно до якої на оплату праці помічників-консультантів одного депутата потрібно 107,8 тисяч грн на місяць.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Сьогодні день народження святкують
  • Світлана Мартьянова
    Світлана Мартьянова
    в.о. голови Франківського районного суду м. Львова
  • Іван Феєр
    Іван Феєр
    суддя Закарпатського апеляційного суду