Дмитро Лубінець роз’яснив, що робити споживачам, якщо у платіжках з’явилася заборгованість нізвідки

17:18, 15 жовтня 2025
Лише з січня по вересень 2025 року до Офісу Омбудсмана надійшло 1214 звернень щодо порушення прав споживачів житлово-комунальних послуг.
Дмитро Лубінець роз’яснив, що робити споживачам, якщо у платіжках з’явилася заборгованість нізвідки
Слідкуйте за найактуальнішими новинами в наших групах Facebook та Telegram.

Українці все частіше скаржаться на помилки у платіжках за комунальні послуги — неправильні показники лічильників, борги, яких насправді немає, або відсутність реакції від постачальників. Про це повідомив Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець.

За словами Омбудсмана, лише з січня по вересень 2025 року до Офісу Омбудсмана надійшло 1214 звернень щодо порушення прав споживачів житлово-комунальних послуг.

Найпоширеніші проблеми

Серед типових скарг — нарахування боргу, який не відповідає фактичним показникам, розрахунки за «середніми» даними, відмова у проведенні звірки розрахунків, а також ігнорування письмових звернень споживачів. Люди також повідомляють про проблеми з отриманням інформації про тарифи, постачальників або перевірку несправних лічильників.

Алгоритм дій для споживача

Омбудсман надав покрокову інструкцію, як діяти у випадку, якщо у платіжці з’явилася необґрунтована заборгованість:

  1. Подайте письмове звернення до надавача послуг із зазначенням адреси, фактичних показників лічильника, копією рахунку та фото показів.
  2. Очікуйте офіційну відповідь — постачальник зобов’язаний відповісти протягом 30 днів.
  3. Перевірте результати звірки: якщо помилку підтверджено, має бути складено акт і проведено перерахунок.
  4. Якщо відповідь не надано або вона не задовольняє — зверніться до оператора відповідної мережі (газу, електроенергії, води чи тепла).

Куди скаржитись далі

Якщо проблему не вирішено, громадяни можуть подати скаргу до НКРЕКП, Держпродспоживслужби або органів місцевого самоврядування.

У разі бездіяльності цих органів — звертатися до Офісу Омбудсмана або до суду.

Поради Омбудсмана

  • щомісяця фіксувати показники лічильників на фото з датою;
  • передавати дані вчасно, згідно з вимогами постачальника;
  • зберігати документи не менше трьох років — рахунки, акти, листування;
  • звертатися виключно письмово і вимагати офіційних відповідей, оскільки усні пояснення не мають юридичної сили.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Головне за день
Сьогодні день народження святкують
  • Віктор Остапук
    Віктор Остапук
    член Ради суддів України, суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Олеся Артоуз
    Олеся Артоуз
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду