Після завершення будівельних робіт господар будинку повинен провести інвентаризацію свого нового нерухомого майна, тобто замовити технічний паспорт об'єкта. Зробити це можна як в комунальних бюро технічної інвентаризації, так і в приватних: інженер приїжджає до Вас, здійснює виміри і вносить необхідні дані в техпаспорт.
Отримавши документ на новобудову з відміткою «Об'єкт зданий в експлуатацію», особа знову має звернутися до Державної архітектурно-будівельної інспекції за місцезнаходженням майна і задекларувати побудований будинок. Декларація подається через місцевий Центр надання адміністративних послуг.
Після спорудження будинку і введення його в експлуатацію, Вам потрібно присвоїти нерухомості поштову адресу. Для цього йдіть до відповідного органу місцевого самоврядування з метою отримання потрібного розпорядження. Також, згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», господар нового будинку повинен сплатити пайовий внесок на розвиток інфраструктури населеного пункту. Але це робиться лише в тому випадку, якщо площа нерухомості перевищує 300 квадратних метрів.
Вашим фінальним кроком повинна стати реєстрація права власності на будинок. Для оформлення свідоцтва особа звертається до державного реєстратора з наступним пакетом документів:
- документ на землю;
- повідомлення (або декларація) про початок виконання будівельних робіт;
- технічний паспорт;
- декларація про готовність об'єкта до експлуатації;
- рішення про присвоєння поштової адреси;
- паспортні дані та ідентифікаційний код власника.
Від держреєстратора Ви отримаєте витяг з Державного реєстру прав власності на нерухоме майно. На цьому процедуру можна вважати завершеною.