Порядок розгляду адміністративних справ військкоматами
За приписами ч. 1 ст. 235 КУпАП, військові комісаріати розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема, про неявку на виклик у військовий комісаріат.
За загальним правилом, відповідно до вимог ст. 254 КУпАП, фіксація адміністративного правопорушення починається зі складання протоколу уповноваженою на те посадовою особою.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше 24 годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Згідно з ч. 2 ст. 256 КУпАП, протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Тобто закон надає право перед розглядом справи ознайомитися з матеріалами справи, надати пояснення і докази, запросити адвоката.
Адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше, ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніше, ніж через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи.
Копія постанови у той же строк вручається або висилається потерпілому на його прохання. Вона вручається під розписку. У разі, якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.
Постанови про накладення адміністративних стягнень з боку військкоматів скасовуються судами у наступних випадках:
- притягнення до відповідальності без складення протоколу;
- відсутність доказів повідомлення позивача про місце і час розгляду справи суду;
- позбавлення можливості реалізувати передбачені ст. 268 КУпАП права;
- складення протоколу неуповноваженою особою;
- винесення постанови про накладення стягнення за відсутності правопорушника.
Раніше ми повідомляли, як уникнути штрафів Держпраці та що робити, якщо отримана травма в ожеледь.