Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал» (реєстр. №8557).
Законопроект передбачає заміну податку на прибуток підприємств податком на виведений капітал. При цьому на 3 роки дозволяється застосування банками за їх рішенням податку на прибуток підприємств.
Об'єктом оподаткування податком на виведений капітал визначаються операції з виведення капіталу та прирівняні до них. До операцій з виведення капіталу належатимуть виплата дивідендів на користь неплатника податку, виплата частини прибутку державними некорпоратизованими, казенними чи комунальними підприємствами, повернення внесків власнику корпоративних прав-неплатнику податку (у сумі, що перевищує вартість внеску, здійсненого засновником та/або власником до статутного капіталу такої юридичної особи) тощо.
До операцій, прирівняних до операцій з виведення капіталу, належатимуть, зокрема:
- проценти, сплачені нерезидентам-пов'язаним особам і нерезидентам, зареєстрованим у державах, що є низькоподатковими юрисдикціями;
- виплати в межах договорів страхування або перестрахування на користь страховиків-нерезидентів (в окремих випадках);
- фінансова допомога, надана платником податку неплатнику податку, яка не підлягає поверненню, або надана пов'язаній особі, або надана непов'язаній особі та залишається неповернутою протягом 12 місяців (крім окремих випадків);
- виплата (переказ), що здійснюється у зв'язку з: переказом коштів з рахунків в українських банках на рахунки платника податку, відкриті за кордоном; погашенням зобов'язань, що виникли за договорами, виконання яких не призводить до зарахування коштів на рахунки платників податку в українських банках або до отримання платником податку майна, робіт, послуг;
- господарські операції, визнані контрольованими за правилами трансфертного ціноутворення, якщо їх умови не відповідають принципу «витягнутої руки», в частині донарахованих сум;
- операції з безоплатного надання майна неплатнику податку (крім окремих випадків);
- виплати, що здійснюються у зв'язку з вкладенням в об'єкти інвестицій (в тому числі придбанням майна), які перебувають за межами території України, придбанням робіт, послуг у неплатника податку-нерезидента, та/або передача майна, надання робіт, послуг неплатнику податку-нерезиденту (якщо розрахунки чи постачання майна, робіт, послуг за відповідними операціями не здійснено у 360-денний чи інший строк відповідно до законодавства);
- кошти та/або вартість майна, передані до статутного капіталу неплатника податку;
- кошти та/або вартість майна, виплачені у зв'язку з придбанням товарів, робіт та послуг у пов'язаних фізичних осіб, що застосовують спрощену систему оподаткування;
- виплата роялті в сумах перевищення ліміту та в інших окремих випадках.
Платниками податку на виведений капітал передбачено визначити резидентів (суб'єктів господарювання — юридичних осіб, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами) та нерезидентів (юридичних осіб, які провадять на території України визначену Кодексом діяльність, та постійні представництва нерезидентів, які провадять діяльність на території України).
Пропонується застосовувати такі ставки податку на виведений капітал:
15% — до операцій з виведення капіталу;
20% — до операцій, прирівняних до операцій з виведення капіталу (крім визначених законом окремих операцій, що оподатковуються за ставкою 5%);
5% — до коштів, сплачених на виконання боргових зобов'язань пов'язаним особам-нерезидентам.
Проектом передбачено створення реєстру платників податку на виведений капітал, відомості з якого оприлюднюватимуться на веб-сайті Державної фіскальної служби України.