Оскарження дій органів у сфері благоустрою населеного пункту щодо демонтажу самочинно встановлених об’єктів є публічно-правовим спором, оскільки такі дії безпосередньо пов’язані з реалізацією цими органами покладених на них владних управлінських функцій.
До такого висновку дійшла колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, розглянувши адміністративну справу № 465/7008/17 за позовом фізичної особи до КП Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії. У цій справі позивач оскаржував дії комунального підприємства, які полягали у демонтажу інформаційних матеріалів з приміщення магазину, належного йому на праві власності.
Суд першої інстанції позов задовольнив, виходячи з того, що вказані інформаційні матеріали містили виключно логотипи, без жодної інформації безпосередньо щодо конкретного продавця, закликів до придбання товару, вказання цін тощо.
Суд апеляційної інстанції скасував рішення суду першої інстанції, а провадження у справі закрив. Так, на думку апеляційного суду, орган, який прийняв рішення про демонтаж рекламних конструкцій, не наділений владними повноваженнями та не виконує публічно-владних управлінських функцій, а тому спір у даній справі не може розглядатися за правилами адміністративного судочинства.
Верховний Суд не погодився з такими висновками суду апеляційної інстанції з огляду на те, що Законом України «Про благоустрій населених пунктів» та Правилами благоустрою м. Львова відповідача наділено повноваженнями здійснювати самоврядний контроль у сфері благоустрою міста Львова.
На цій підставі Верховний Суд наголосив, що комунальне підприємство, приймаючи оскаржуване рішення щодо демонтажу інформаційних матеріалів з приміщення магазину, діяло на виконання покладених на нього завдань та владних управлінських функцій.
Отже, колегія суддів КАС у складі ВС дійшла висновку, що спори щодо оскарження дій органів у сфері благоустрою населеного пункту, яким законодавством делеговані повноваження щодо демонтажу самочинно встановлених об’єктів за наявних у них визначальних ознак суб’єкта владних повноважень, є публічно-правовими і підлягають розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, чи мають право органи місцевого самоврядування оскаржити рішення, дію чи бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Крім того, ми писали про неналежне повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.