У Китаї процвітає тіньовий ринок підроблених ляльок Labubu, попри жорсткі спроби влади припинити виробництво та продаж фальсифікату. Колекційна іграшка, що стала світовою сенсацією, нині масово копіюється у підпільних майстернях, пише The Guardian.
Labubu — це пухнастий ельф з обличчям монстра, створений китайською компанією Pop Mart. Завдяки популярності серед зірок, включаючи Ріанну та Лісу з Blackpink, «потворно-милі» ляльки стали глобальним трендом. Ці «потворно-милі» ляльки були настільки затребувані, що у Великій Британії Pop Mart прибрав цих усміхнених монстрів з усіх магазинів через ризик бійок між покупцями. Водночас китайська влада почала позиціонувати бренд як символ культурного прориву Китаю, що зміцнює національний імідж.
Однак зростання попиту на Labubu породило і лавину підробок. Попри державні рейди, фейкові версії ляльок, відомі як Lafufu, продають у провулках, захованих крамницях. Як пише The Guardian, підпільні фабрики залучають до виробництва літніх жінок, які вручну розрізають відлиті з силікону голови іграшок. За розрізану голову працівниці отримують всього 0,04 юаня, а щодня встигають обробити до тисячі деталей.
Дилери, що торгують контрафактом, працюють через мережу посередників і реалізують продукцію по 168 юанів (приблизно £17) за одиницю — утричі дешевше за офіційні Labubu.
Напередодні китайські митники вилучили понад 200 000 підозрілих Labubu, а згодом — ще 2 000 фальсифікатів. За словами аналітиків, китайський уряд тепер вважає захист інтелектуальної власності Pop Mart не лише комерційною, а й національною справою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.