Європейська комісія оштрафувала три відомі бренди люксової моди — Gucci, Chloé та Loewe — на загальну суму 157 мільйонів євро (приблизно $165 млн) за багаторічне порушення антимонопольного законодавства. Про це повідомляє Courthouse News.
У чому суть порушення
Єврокомісія встановила, що компанії встановлювали жорсткі правила ціноутворення для роздрібних магазинів, диктуючи, за якою ціною продавати сумки, взуття та аксесуари. Така практика — «утримання роздрібних цін» (resale price maintenance) — заборонена законодавством ЄС, оскільки позбавляє споживачів конкурентних цін і знижок.
Бренди не лише визначали «рекомендовані» ціни, а й обмежували розмір знижок та періоди розпродажів, контролюючи політику магазинів як онлайн, так і офлайн.
«Усі європейські споживачі, незалежно від того, де вони купують — в інтернеті чи в магазині, — мають право на чесну конкуренцію цін», — заявила комісарка ЄС із питань конкуренції Тереса Рібера.
Розмір штрафів
- Gucci — €119 млн
- Chloé — €19 млн
- Loewe — €18 млн
Компанії визнали порушення та співпрацювали з розслідуванням, завдяки чому розмір штрафів зменшили. За законами ЄС, штраф може сягати до 10% річного обороту компанії.
Як довго тривало порушення
- Gucci: з квітня 2015 до квітня 2023
- Loewe: з грудня 2015 до квітня 2023
- Chloé: з грудня 2019 до квітня 2023
Усі три бренди припинили практику після раптових перевірок Єврокомісії навесні 2023 року в Італії, Іспанії та Франції.
Хто стоїть за брендами
- Gucci — частина французького холдингу Kering (дохід у 2024 р. — €17 млрд)
- Chloé — належить швейцарській групі Richemont
- Loewe — бренд іспанського походження, що входить до складу LVMH, найбільшої у світі групи люксових товарів (€85 млрд доходу у 2024 р.)
Видання вказує, що для таких гігантів сума штрафів не є критичною, однак удар по репутації — суттєвий.
Наслідки та можливі позови
Рішення Єврокомісії створює юридичну підставу для роздрібних мереж та споживачів вимагати компенсації у національних судах.
Крім того, Єврокомісія закликала інсайдерів повідомляти про антиконкурентні дії через анонімну систему для викривачів.
Контекст
Gucci нині переживає непростий період — у 2024 році бренд повідомив про падіння доходів на 23%. Хоча штраф у €119 млн становить лише частину можливого максимуму (до €770 млн), він підкреслює проблеми бренду та зростаючий тиск з боку регуляторів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.