Суд підтримав рішення податкової про штраф у розмірі 4,4 мільйона гривень за несвоєчасну сплату ПДВ

07:18, 16 січня 2025
Податковим органом проведено камеральну перевірку платника, за наслідками якої складено акт та встановлено порушення граничних термінів сплати узгодженої суми податкового зобов’язання з податку на додану вартість.
Суд підтримав рішення податкової про штраф у розмірі 4,4 мільйона гривень за несвоєчасну сплату ПДВ
Слідкуйте за найактуальнішими новинами в наших групах Facebook та Telegram.

Податкова служба у Полтавській області повідомляє, що суд підтримав позицію контролюючого органу щодо правомірності штрафу у розмірі 4,4 мільйона гривень за несвоєчасну сплату ПДВ.

Вказується, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку платника, за наслідками якої складено акт та встановлено порушення граничних термінів сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання з податку на додану вартість за лютий-грудень 2021 року, січень-червень 2022 року, та по уточнюючим розрахункам податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2020 року, січень-лютий 2021 року, лютий – травень 2022 року, встановлених пунктом 50.1 статті 50, пунктом 57.1 статті 57 розділу II, пункту 203.2 статті 203 розділу V, підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України.

На підставі акту перевірки контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення, якими донараховано штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання з ПДВ на загальну суму 4 479 098, 23 гривень.

Під час розгляду справи, судом взято до уваги доводи контролюючого органу про те, що відсутність субвенції не може бути єдиною і беззаперечною обставиною для звільнення платника податків від відповідальності, а має оцінюватися у сукупності з іншими обставинами, які підтверджують або спростовують позицію контролюючого органу про фактичну можливість платника виконати свій податковий обов’язок вчасно.

Так, лише існування факту невиконання державою своїх фінансових зобов’язань перед позивачем у певних договірних правовідносинах не є підставою для невиконання ним своїх податкових зобов’язань та звільнення від відповідальності за це. На цей висновок впливає оцінка і фінансової спроможності позивача, і його поведінки щодо вчинення дій задля виконання покладеного на нього податкового обов’язку або використання права на отримання розстрочення та/або відстрочення сплати податків в порядку, передбаченому статтею 100 ПК України, на фоні відсутності відшкодування субвенції та/або збитковості господарської діяльності.

Таким чином, своєчасність надходження коштів від третіх осіб, у тому числі субвенцій від Міністерства фінансів України, не може ставитися у залежність від незабезпечення умов для безперешкодного виконання своїх обов’язків.

В межах даної справи, суд вважає, що сама по собі обставина протиправної бездіяльності Міністерства фінансів України щодо неперерахування субвенції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  від 18.05.2018 року №332 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2017 році субвенції на загальну суму 9 963 027,49 грн, що, на думку позивача, і обумовила у подальшому відсутність на рахунку позивача у системі електронного адміністрування з податку на додану вартість 9 963 027,49 грн, не є достатньою та вичерпною ознакою вчинення всіх залежних від платника заходів.

Суд звернув увагу, що позивачем не було надано ні відповідачу під час оскарження податкових повідомлень-рішень, ні до суду під час розгляду справи належних та допустимих доказів в підтвердження неможливості здійснення своєчасної сплати узгоджених податкових зобов’язань, у тому числі сплати штрафних санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов’язань, які погашаються контролюючим органом в порядку черговості вже понад чотири роки та в результаті чого виникла поточна заборгованість, яка призвела до прийняття контролюючим органом оскаржуваних податкових повідомлень-рішень. Позивачем не було надано належних та допустимих доказів, що у вказаний період в нього не було коштів для погашення (навіть частково) донарахованих контролюючим органом штрафних санкцій, окрім як сплата поточних податкових зобов’язань, тобто доказів того, що ним не здійснювалося придбання будь-яких інших активів в той час, коли в нього була заборгованість зі сплати узгоджених податкових зобов’язань в період з 2020 по 2024 роки.

Зазначені аргументи призвели до винесення Полтавським окружним адміністративним судом у справі №440/9492/24 рішення на користь контролюючого органу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Головне за день
Сьогодні день народження святкують
  • Алла Олійник
    Алла Олійник
    суддя Конституційного Суду України
  • Олена Малєєва
    Олена Малєєва
    суддя Господарського суду Івано-Франківської області
  • Богдан Мичка
    Богдан Мичка
    заступник голови Сихівського районного суду м. Львова
  • Інна Скрипка
    Інна Скрипка
    суддя Київського окружного адміністративного суду
  • Семен Кривонос
    Семен Кривонос
    директор Національного антикорупційного бюро