Як раніше писала «Судово-юридична газета», із 1 травня всі автозаправні станції в Україні зобов’язані додавати до бензину щонайменше 5% біоетанолу — спирту, виготовленого з рослинної сировини. Це передбачено новими вимогами, які стали частиною зусиль України щодо екологізації транспорту, виконання євроінтеграційних зобов’язань та зменшення енергозалежності від імпорту нафтопродуктів.
У запровадженні біоетанолу уряд бачить одразу кілька переваг.
По-перше, екологічну: пальне з додаванням спирту виділяє менше шкідливих речовин при згорянні, що допомагає знизити рівень забруднення повітря в містах.
По-друге, енергетичну: Україна зменшить імпорт нафти, частково замінивши його власним ресурсом.
По-третє, економічну: біоетанол виробляється із зернових та цукрових культур, а отже — підтримує вітчизняне сільське господарство.
Також такий крок є частиною гармонізації українського законодавства з європейським.
Яке пальне потрапляє під нову норму
Біоетанол, що використовуватиметься, — це зневоднений етиловий спирт, здебільшого з кукурудзи або цукрового буряку. Його додаватимуть до всіх марок бензину, крім 98-го та вище. Виняток також зроблено для пального, що закуповується Держрезервом та Міністерством оборони.
Можливі технічні недоліки
Експерти звертають увагу на потенційні труднощі: біоетанол має властивість вбирати вологу з повітря, що може викликати розшарування бензинової суміші. Це впливає на стабільність роботи двигунів, особливо за умови недостатньо очищених резервуарів на АЗС. У перші місяці після запровадження змін можуть виникнути технічні труднощі як у водіїв, так і в операторів заправок.
Як зміняться ціни на пальне
Вартість бензину з додаванням біоетанолу може зрости на 50–80 копійок за літр. Проте за умов зниження світових цін на нафту вплив на кінцеву ціну буде незначним, а в деяких випадках навіть можливе зниження вартості.
Контроль і штрафи — згодом
Попри набуття чинності нової вимоги, у перші місяці штрафи за недотримання норм не накладатимуться. У Держекоінспекції та Держенергоефективності пояснюють це відсутністю затвердженої форми протоколу про порушення. Контроль за якістю пального буде посилено лише після завершення підготовчого етапу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.