5% біоетанолу в бензині – експерт пояснив, чи не шкодить таке пальне для авто 90-х і 2000-х років

10:26, 1 травня 2025
Сергій Куюн: Автівки 90-х і 2000-х без проблем працюють на бензині з біоетанолом – вже тиждень їздимо на новому пальному.
5% біоетанолу в бензині – експерт пояснив, чи не шкодить таке пальне для авто 90-х і 2000-х років
Слідкуйте за найактуальнішими новинами в наших групах Facebook та Telegram.

Як раніше писала «Судово-юридична газета», із 1 травня всі автозаправні станції в Україні зобов’язані додавати до бензину щонайменше 5% біоетанолу — спирту, виготовленого з рослинної сировини. Українським водіям не варто хвилюватися через зміну складу бензину: нове пальне з додаванням біоетанолу не шкодить старим автівкам, якщо вміст спирту не перевищує 10%. Про це заявив експерт паливного ринку Сергій Куюн, коментуючи перехід автозаправних станцій на бензин із вмістом біоетанолу, маркований як «Є5».

Куюн запевняє: Без паніки! Автівки 2000-х і 90-х років легко «перетравлять» бензин з біоетанолом. За його словами, критичними можуть бути лише випадки, коли вміст спирту у паливі сягає 30–40%.

«Якщо ми говоримо про бензину з містом спирту до 10 відсотків, то взагалі нема про що хвилюватися. Це вже питання, коли 30 відсотків, 40 відсотків, тоді дійсно в старих машинах треба деякі там заходи вжити, адаптувати, особливо там, де є гумові деталі, вони погано дружать з спиртовими, скажімо, так з'єднаними. А зрештою взагалі ніхто нічого не має відчути», – розповів експерт.

Водночас експерт наголошує, що українці вже не перший день використовують нове пальне. Заміна відбувалася поступово, без різких змін:

«Насправді бензин Є5, як його маркує 5% біоетанолу, він уже тиждень на заправних станціях. Тому що розуміємо, Насправді бензин є 5, як його маркує 5% біоетанолу, він же 10 тиждень на заправних станціях. Тому що розуміємо, що не можна на тисячах станцій в один день завести нове пальне. Тобто треба як мінімум розпродати старі залишки, наповнити резервуари новим пальним, і тим самим потрібно дату вийти вже з новим продуктом. Тому, насправді, вже їздимо тиждень-мінімум на цьому пальному. Ну, не бачу я якихось сигналів СОС, тобто все нормально і боятися нема чого», – зазначив він.

Куюн підкреслює, що бензин із біоетанолом у межах до 10% не викликає жодних негативних ефектів у більшості автомобілів, навіть старшого зразка:

Пояснюючи сенс такого переходу, експерт провів аналогію з ринком напоїв:

«Питають навіщо, ну, мовно, є кока-кола з цукром, а є без цукром. Фактично, теж саме зараз відбулося з бензином».

На думку Куюна, для водія зміни залишаться майже непомітними:

«Споживач не має помітити якихось змін там у їзді на машині, якихось змін в динаміці. Тут єдине, що основна мотивація до цього запровадження у всьому світі таких програм – це покращення екологічної ситуації, тому що згорання з спиртовими добавками воно дає менше викидів парникових газів атмосферу».

Він також нагадав, що головна мета запровадження біоетанолу в пальне – це екологічна безпека та зменшення залежності від імпорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.  

Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Ростислав Шурма пояснив, чи скасують в Україні обіг готівки та що для цього треба
Головне за день
Сьогодні день народження святкують
  • Сергій Ківалов
    Сергій Ківалов
    народний депутат України III-VIII скликань
  • Людмила Юхтенко
    Людмила Юхтенко
    суддя Одеського окружного адміністративного суду