У школах з 28 квітня розпочався третій етап моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі. Такий моніторинг триває в межах спільного проєкту Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя і Державної служби якості освіти України.
Метою дослідження є:
- виявити актуальні тенденції у використанні української мови в освітньому середовищі;
- визначити чинники, що впливають на мовні практики учасників освітнього процесу у межах закладу освіти і поза ним;
- оцінити рівень мотивації до вдосконалення володіння державною мовою;
- провести аналіз мотивації до підвищення рівня володіння державною мовою;
- вивчити наявність та якість навчально-методичних і цифрових ресурсів для вивчення української мови.
Дослідження проводять четвертий рік поспіль, зауважив Тарас Кремінь.
Уповноважений наголосив на важливості дотримання 21 статті Закону про державну мову, яка передбачає обов’язкове застосування української в закладах освіти та закликав усіх учасників освітнього процесу до активної співпраці у питанні утвердження державної мови в школах та за їх межами.
Протягом 2022-2025 років Уповноважений і Державна служба якості освіти України проводили щорічні моніторинги застосування української мови як державної у закладах загальної середньої освіти, в межах яких опитувались учні, їхні батьки та вчителі з питань мови спілкування в освітньому процесі, під час перерв, у повсякденні і щодо використання онлайн-контенту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.