Середній вік транспортних засобів в Україні залишається важливим індикатором доступності сучасного автотранспорту. Аналітики Інституту дослідження авторинку порівняли вік автомобілів, які змінюють власника в межах країни, з тими, що завозяться з-за кордону.
Легкові авто
На внутрішньому ринку середній вік легковиків — приблизно 16 років. Для порівняння, вживані авто з-за кордону мають середній вік 9,6 року. Тобто імпортні машини вдвічі молодші.
Вантажні автомобілі
Вантажівки, які продаються всередині країни, в середньому мають 18,5–19 років. Імпортовані — значно молодші, із показником близько 7,9 року.
Автобуси
На внутрішньому ринку автобуси в середньому експлуатуються вже понад 20 років. Водночас вживані імпортовані — 13–14 років. Тут варто зважати на вікові пороги акцизів (5 і 8 років) та вимоги до екологічних стандартів — не нижче «Євро-5».
Мотоцикли — виняток
Цей сегмент показує іншу картину. Імпортовані вживані мотоцикли в середньому старші (14 років), ніж ті, що перепродуються в Україні (11,5 років). Причина — специфічний попит. Понад половина ввезених мотоциклів — нові, а з уживаних зазвичай обирають класичні, потужні й дорогі моделі, наприклад, Honda CB, Kawasaki NINJA, Yamaha YZF, які складно знайти на українському ринку.
Висновок:
Імпорт залишається рушієм оновлення українського автопарку, особливо в сегментах легкових, вантажних автомобілів та автобусів. Натомість мотоциклетний ринок має власну структуру, де переважають продажі нової техніки, а вживані моделі з-за кордону задовольняють специфічний запит на «техніку з характером».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.