У парламенті 21 жовтня зареєстрували законопроект 14133 про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та інших законів щодо підвищення безпеки дорожнього руху шляхом запровадження системи штрафних балів. Ініціатором виступив заступник голови комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат від «Слуги народу» Володимир Крейденко.
Система штрафних балів використовується в ЄС, щоб попереджувати регулярність порушень правил дорожнього руху.
Як раніше пояснював Володимир Крейденко, зміст штрафних балів у тому, щоб водії розуміли, що якщо вони регулярно порушують правила дорожнього руху: швидкісний режим, правила паркування, створюють аварійні ситуації, вони накопичують бали.
«І в залежності від того, скільки вони накопичили цих балів, це може впливати втрату водійського посвідчення», — розповів він.
«У нас є «ліхачі» і «мажори», які кожного дня порушують швидкісний режим, мають по 10 штрафів на день, але продовжують створювати аварійні ситуації, наражати себе і людей на небезпеку. Але у законодавстві зовсім не передбачено ніякої додаткової відповідальності для таких людей», — пояснив він.
Як писала «Судово-юридична газета», перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький повідомив, що з січня по вересень 2025 року в країні сталося 16 423 ДТП із потерпілими. У цих аваріях загинули 1 968 людей — на 2,5% більше, ніж за аналогічний період торік.
«У нас з січня по вересень 2025 року трапилось 16 423 ДТП із потерпілими і загиблими… Загинуло 1 968 людей і це на 2,5% більше ніж за аналогічний період минулого року», — зазначив Білошицький.
Він підкреслив, що головною причиною аварій із жертвами залишається перевищення швидкості.
Так, лише цього року за допомогою приладів TruCAM у неавтоматичному режимі зафіксовано майже пів мільйона порушень, ще близько трьох мільйонів — у автоматичному режимі.
Загалом це 3,5 млн випадків притягнення водіїв до відповідальності.
«41% від усіх ДТП із потерпілими і загиблими — це перевищення швидкості. Тому 340 грн, особливо якщо поділити на два в автофіксації, — це смішно і не відповідає суспільній небезпеці цього правопорушення», — наголосив Білошицький.
Від початку року ща допомогою системи автоматичної фіксації поліцейські винесли 3 957 762 постанови про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху.
Крім того, за допомогою приладів TruCAM до відповідальності притягнули 618 790 водіїв за перевищення встановлених обмежень швидкості.
«Штрафи — це не просто цифри у звітах. Кожна постанова — це чиясь ризикована манера водіння, перевищення, неуважність або поспіх, які можуть мати негативні наслідки. Безпечна швидкість — не про штраф, а про життя», – наголосив він.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.